Pensamiento Crítico Razonamiento Clínico Y Juicio Clínico En Enfermería

Pensamiento Crítico Razonamiento Clínico Y Juicio Clínico En Enfermería Book in PDF, ePub and Kindle version is available to download in english. Read online anytime anywhere directly from your device. Click on the download button below to get a free pdf file of Pensamiento Crítico Razonamiento Clínico Y Juicio Clínico En Enfermería book. This book definitely worth reading, it is an incredibly well-written.

Pensamiento crítico, razonamiento clínico y juicio clínico en enfermería

Author : Rosalinda Alfaro-LeFevre
Publisher : Elsevier España
Page : 288 pages
File Size : 47,7 Mb
Release : 2017-01-25
Category : Medical
ISBN : 9788491131496

Get Book

Pensamiento crítico, razonamiento clínico y juicio clínico en enfermería by Rosalinda Alfaro-LeFevre Pdf

La nueva edición desarrolla de forma exhaustiva todos los elementos imprescindibles que intervienen en el pensamiento crítico en general, y de forma particular en el ámbito competencial de la enfermería, y que sustentan por una parte el pensamiento crítico enfermero y, por otra, el juicio clínico. Aporta, con claridad y enfoque práctico, estrategias basadas en la evidencia para ayudar al lector a promover, desarrollar y evaluar el pensamiento crítico, respondiendo a preguntas del estilo de ¿cómo se evalúa el pensamiento crítico en profesionales y estudiantes de Enfermería diversos?, ¿funcionan los instrumentos de pensamiento crítico? y ¿cuál es el mejor modo de prepararse para los exámenes? Se han incluido algunas novedades como más material para explicar las relaciones entre pensamiento crítico, razonamiento clínico y juicio clínico, un nuevo capítulo sobre pensamiento crítico y culturas de aprendizaje, ampliación del contenido sobre el empleo de indicadores de pensamiento crítico y el modelo de cuatro círculos, más material sobre la evaluación del pensamiento crítico, mayor enfoque en aspectos legales, el ámbito práctico y la delegación así como estrategias prácticas para desarrollar el liderazgo y las habilidades de autogestión. Incluye también nuevos elementos, como los conceptos clave al comienzo de cada capítulo, nuevos mapas y herramienta, que guían al lector para que piense en detalle y adopte decisiones fundadas y más ejercicios que ayudan a aplicar y retener el contenido fundamental.

Pensamiento crítico y juicio clínico en enfermería, 4.a

Author : Rosalinda Alfaro-LeFevre
Publisher : Elsevier España
Page : 333 pages
File Size : 49,9 Mb
Release : 1996
Category : Critical thinking
ISBN : 9788445819586

Get Book

Pensamiento crítico y juicio clínico en enfermería, 4.a by Rosalinda Alfaro-LeFevre Pdf

Esta obra presenta de manera exhaustiva los elementos imprescindibles que intervienen en el pensamiento crítico en general, y de forma particular en el ámbito competencial de la enfermería, que sustentan por una parte el pensamiento crítico enfermero y, por otra, el juicio clínico. La autora analiza estos conceptos en los diferentes escenarios profesionales, aportando una actualización respecto el pensamiento enfermero y las necesidades actuales de la profesión, como es la práctica basada en la evidencia científica enfermera. En esta nueva edición se enfatiza la importancia de identificar los resultados deseados en colaboración con los pacientes y las familias; se estudian los aspectos éticos, culturales y de gestión propios al rol de la enfermera; se incorporan estrategias prácticas para promover el pensamiento crítico; y se han incluido nuevas ilustraciones para clarificar los conceptos clave y reflejar los últimos avances en pensamiento crítico. Incluye asimismo mapas conceptuales, recordatorios, instrumentos para la toma de decisiones y estrategias sobre cómo hacer diseños que promuevan el pensamiento crítico. El tema abordado es de gran actualidad y muy oportuno en el ámbito español de la formación universitaria, puesto que la reforma de Bolonia prevé el diseño de los curriculums profesionales a partir de las competencias del alumno, y parte de estas competencias giran en torno a las capacidades de razonamiento crítico y juicio clínico. La enfermería española demanda obras como ésta que establezcan una parte importante de los fundamentos teóricos para desarrollar de forma completa y actualizada estas capacidades en los futuros profesionales sanitarios (enfermeras, fisioterapeutas, médicos, etc.). La autora, referente mundial en temas de razonamiento clínico y diagnóstico enfermero con varias obras sobre el tema, posee una gran habilidad para exponer de forma argumentada y estructurada aspectos que en otra literatura no se desarrollan con suficiente detalle ni con tantos recursos, presentando fórmulas para adquirir competencias en la toma de decisiones. Obra dirigida a profesores, investigadores y profesionales especializados; a estudiantes de Enfermería (asignaturas de 1o, 2o y 3er cursos) y de Master oficial de Enfermería y Master oficial de administración y gestión enfermería.

Pensamiento Crítico, Razonamiento Clínico Y Juicio Clínico En Enfermería

Author : Rosalinda Alfaro-LeFevre
Publisher : Elsevier
Page : 262 pages
File Size : 47,6 Mb
Release : 2021-01-15
Category : Electronic
ISBN : 9788491139027

Get Book

Pensamiento Crítico, Razonamiento Clínico Y Juicio Clínico En Enfermería by Rosalinda Alfaro-LeFevre Pdf

La obra aborda el modo de desarrollar un pensamiento crítico con sensibilidad y resiliencia para poder adquirir las habilidades clave necesarias para mantener la seguridad de los pacientes y alcanzar el éxito tanto en la práctica clínica como en los exámenes. Incluye contenido totalmente actualizado sobre las habilidades de enfermería del siglo XXI y las competencias QSEN (Quality and Safety Education for Nurses), así como numerosas situaciones prácticas con actividades que ayudan a mejorar la capacidad de razonar en el contexto clínico. Trata de forma exhaustiva la relación entre el proceso de enfermería y los modelos de juicio clínico y ayuda a garantizar que el pensamiento de enfermería y las preferencias del paciente quedan incluidos en el razonamiento clínico interprofesional y la toma de decisiones. Contiene las claves de cómo desarrollar las habilidades de liderazgo, de utilidad en situaciones clínicas, docentes y personales; de cómo afrontar la sobrecarga de información, desarrollar el aprendizaje conceptual, y aprovechar al máximo las simulaciones clínicas y las evaluaciones de las competencias; y de cómo pensar en el contexto de la tecnología de la información sanitaria.

Aplicación Del Proceso Enfermero: Fundamento Del Razonamiento Clínico

Author : Rosalinda Alfaro-LeFevre
Publisher : LWW
Page : 0 pages
File Size : 44,9 Mb
Release : 2014-03-14
Category : Nursing
ISBN : 8415840764

Get Book

Aplicación Del Proceso Enfermero: Fundamento Del Razonamiento Clínico by Rosalinda Alfaro-LeFevre Pdf

Aplicación del proceso de enfermería: fundamento del razonamiento clínico se centra en la aplicación del proceso de enfermería, en el método de atención al paciente que sirve como marco para aplicar los cuidados de enfermería. Tanto el juicio clínico como el pensamiento crítico en enfermería, son habilidades imprescindibles para el profesional de esta disciplina. Esta obra ayuda al estudiante y al profesional a poner en práctica el proceso de enfermería de forma adaptada a las necesidades actuales, a clarificar las relaciones entre proceso de enfermería, pensamiento crítico y juicio clínico, y proporciona estrategias y herramientas para desarrollar las cualidades que hoy se necesitan para desempeñarse en entornos de atención sanitaria altamente complejos y exigentes.

Pensamiento crítico, razonamiento clínico y juicio clínico en enfermería

Author : Rosalinda Alfaro-LeFevre
Publisher : Unknown
Page : 244 pages
File Size : 45,8 Mb
Release : 2021
Category : Electronic
ISBN : 8491138315

Get Book

Pensamiento crítico, razonamiento clínico y juicio clínico en enfermería by Rosalinda Alfaro-LeFevre Pdf

1. ¿Qué son el pensamiento crítico, el razonamiento clínico y el juicio clínico?2. Convertirse en un pensador crítico3. Pensamiento crítico y culturas de aprendizaje: enseñanza, aprendizaje y exámenes4. Razonamiento clínico, juicio clínico y toma de decisiones5. Razonamiento ético, profesionalidad, práctica basada en la evidencia y mejora de la calidad6. Práctica de las habilidades de razonamiento clínico, juicio clínico y toma de decisiones7. Habilidades de práctica interprofesional: comunicación, trabajo en equipo y autogestión.

Applying Nursing Process

Author : Rosalinda Alfaro-LeFevre
Publisher : Lippincott Williams & Wilkins
Page : 268 pages
File Size : 45,5 Mb
Release : 2012-12-03
Category : Medical
ISBN : 9781609136970

Get Book

Applying Nursing Process by Rosalinda Alfaro-LeFevre Pdf

Because principles of nursing process are the building blocks for all care models, the nursing process is the first model nurses need to learn to “think like a nurse.” This trusted resource provides the practical guidance needed to understand and apply each phase of the nursing process, with an increased emphasis on developing both critical thinking and clinical reasoning skills. With an easy-to-follow and engaging writing style, the author provides strategies, tools, and abundant examples to help nurses develop the skills they need to thrive in today’s complex health care setting.

Critical Thinking in Nursing

Author : Rosalinda Alfaro-LeFevre
Publisher : Unknown
Page : 324 pages
File Size : 51,7 Mb
Release : 1999
Category : Critical thinking
ISBN : UOM:39015046499391

Get Book

Critical Thinking in Nursing by Rosalinda Alfaro-LeFevre Pdf

Updated and revised, the second edition of this unique and popular text promotes the critical thinking and professional skills needed to face the challenges of today's rapidly changing health care system. Readers learn both skills and theory in a manner that is practical and easy to read. A completely new chapter provides clinical guidelines for mastering the workplace skills suggested by National Educational Goals 2000. And, a wealth of examples, analogies, case studies, and practice sessions provide readers with a truly interactive experience. These practice scenarios illustrate "real-world" challenges such as communicating bad news, working in teams, managing conflict, and satisfying customers.

Gender, Women, and Health in the Americas

Author : Elsa Gómez Gómez
Publisher : Unknown
Page : 304 pages
File Size : 52,5 Mb
Release : 1993
Category : Health & Fitness
ISBN : 9275115419

Get Book

Gender, Women, and Health in the Americas by Elsa Gómez Gómez Pdf

Educating Physicians

Author : Molly Cooke,David M. Irby,Bridget C. O'Brien
Publisher : John Wiley & Sons
Page : 320 pages
File Size : 54,9 Mb
Release : 2010-05-05
Category : Education
ISBN : 9780470617649

Get Book

Educating Physicians by Molly Cooke,David M. Irby,Bridget C. O'Brien Pdf

PRAISE FOR EDUCATING PHYSICIANS "Educating Physicians provides a masterful analysis of undergraduate and graduate medical education in the United States today. It represents a major educational document, based firmly on educational psychology, learning theory, empirical studies, and careful personal observations of many individual programs. It also recognizes the importance of financing, regulation, and institutional culture on the learning environment, which suffuses its recommendations for reform with cogency and power. Most important, like Abraham Flexner's classic study a century ago, the report recognizes that medical education and practice, at their core, are profoundly moral enterprises. This is a landmark volume that merits attention from anyone even peripherally involved with medical education." —Kenneth M. Ludmerer, author, Time to Heal: American Medical Education from the Turn of the Century to the Era of Managed Care "This is a very important book that comes at a critical time in our nation's history. We will not have enduring health care reform in this country unless we rethink our medical education paradigms. This book is a call to arms for doing just that." —George E. Thibault, president, Josiah Macy, Jr. Foundation "The authors provide us with the evidence-based model for physician education with associated changes in infrastructure, policy, and our roles as educators. Whether you agree or not with their conclusions, if you are a teacher this book is a must-read as it will frame both what and how we discuss medical education throughout the current century." —Deborah Simpson, associate dean for educational support and evaluation, Medical College of Wisconsin "A provocative book that provides us with a creative vision for medical education. Using in-depth case studies of innovative educational practices illustrating what is actually possible, the authors provide sage advice for transforming medical education on the basis of learning theories and educational research." —Judith L. Bowen, professor of medicine, Oregon Health & Science University

S=EX2

Author : Pere Estupinyà
Publisher : Springer
Page : 370 pages
File Size : 43,9 Mb
Release : 2016-08-25
Category : Nature
ISBN : 9783319317267

Get Book

S=EX2 by Pere Estupinyà Pdf

You have in your hands the most rigorous, complete and readable book ever written about the fascinating science of human sexuality. This book goes beyond the well-worn sexual education advice and the usual evolutionist psychology. After The Brain Snatcher, Pere Estupinyà comes back with the first popular science book on sex aimed at a wide audience. While there are some tips for the more adventurous, there is also a wealth of new information to be discovered. Distancing himself from the many books on advice or techniques, Estupinyà brings sex to another dimension by combining popular beliefs and science. Do you want proof that our decision-making in the “heat of the moment” is less rational than we think? Did you know that mind and vagina each go their own way? Are you interested in learning about the effects of yoga on sexual pleasure? Did you know about the attempts in the 60s to “cure” homosexuals with electric shock therapy, the chemical analysis of female ejaculation, or the fundamental relationship between the sympathetic and parasympathetic nervous system? The author has spoken directly with asexual and intersexual individuals, fetishists, multi-orgasmic women, women who never have orgasms through penetration, and men who have no refractory period. He has also participated in sadomasochistic events; learned tantric techniques with a couple of coaches, spoken with porn performers at Barcelona’s Bagdad, and attended workshops in which a woman teaches how to have orgasms with your mind and breathing. The result is an incredible miscellany of information that appeals to both the scientific community and the curious.

Youth Violence Prevention

Author : Timothy N. Thornton
Publisher : Nova Publishers
Page : 252 pages
File Size : 42,9 Mb
Release : 2006
Category : Family & Relationships
ISBN : 159454705X

Get Book

Youth Violence Prevention by Timothy N. Thornton Pdf

This important book deals with the problem of youth violence by attacking it at the grass-roots level -- the community.

Personality Disorders in Modern Life

Author : Theodore Millon,Carrie M. Millon,Sarah E. Meagher,Seth D. Grossman,Rowena Ramnath
Publisher : John Wiley & Sons
Page : 624 pages
File Size : 54,8 Mb
Release : 2012-06-12
Category : Psychology
ISBN : 9781118428818

Get Book

Personality Disorders in Modern Life by Theodore Millon,Carrie M. Millon,Sarah E. Meagher,Seth D. Grossman,Rowena Ramnath Pdf

A revision of the leading textbook on personality disorders by renowned expert Theodore Millon "Personalities are like impressionistic paintings. At a distance, each person is 'all of a piece'; up close, each is a bewildering complexity of moods, cognitions, and motives." -Theodore Millon Exploring the continuum from normal personality traits to the diagnosis and treatment of severe cases of personality disorders, Personality Disorders in Modern Life, Second Edition is unique in its coverage of both important historical figures and contemporary theorists in the field. Its content spans all the major disorders-Antisocial, Avoidant, Depressive, Compulsive, Histrionic, Narcissistic, Paranoid, Schizoid, and Borderline-as well as their many subtypes. Attention to detail and in-depth discussion of the subtleties involved in these debilitating personality disorders make this book an ideal companion to the DSM-IV(TM). Fully updated with the latest research and theory, this important text features: Discussion of the distinctive clinical features and developmental roots of personality disorders Balanced coverage of the major theoretical perspectives-biological, psychodynamic, interpersonal, cognitive, and evolutionary Individual chapters on all DSM-IV(TM) personality disorders and their several subtypes and mixtures Case studies throughout the text that bring to life the many faces of these disorders Including a new assessment section that singles out behavioral indicators considered to have positive predictive power for the disorders, this Second Edition also includes a special focus on developmental, gender, and cultural issues specific to each disorder. A comprehensive reference suitable for today's practitioners, Personality Disorders in Modern Life, Second Edition features a clear style that also makes it a valuable resource for advanced undergraduate and graduate students. The most thorough book of its kind, this Second Edition is a powerful, practical resource for all trainees and professionals in key mental health fields, such as psychology, social work, and nursing.